vrijdag 24 december 2010

Jans moet janken

Vanmorgen naar de drogist geweest om een lading zakdoekjes in te slaan. En nee, ik ben niet eens verkouden ! Maar ik maak me op voor vanavond. Vanavond zit ik strak om 20.30 voor de tv voor All you need is Love. Mocht ik vroeger de gewone uitzendingen verafschuwen, de kerstspecials vind ik in 1 woord geweldig. En ja, eerlijk is eerlijk : een traantje moet ik dan altijd wel wegpinken. Noem het goedkoop/vals sentiment, ik kan er niks aan doen, ik vind het heerlijk om op kerstavond hier naar te kijken. Jammer alleen dat dit programma zo bekend is, iedereen die een geliefde ergens ver weg heeft zitten en die de kop van Robert ziet nu gelijk al weet hoe laat het is.

Een paar jaar geleden had hij dit bij 1 iemand wel leuk opgelost. Er zat een vrouw in de zaal en uiteraard had zij een geliefde ergens ver weg zitten. Dus zij de hele tijd in spanning van "wanneer ben ik nu aan de beurt"? Eindelijk kwam Robert bij haar. Hij moest haar het sneue nieuws brengen dat de redactie serieuze pogingen had gedaan maar dat het niet gelukt was hem naar Nederland te krijgen. Zij balen natuurlijk, maar wist ook wel dat aan het einde van de uitzendingen er nog wel eens verrassingen kunnen komen. Alleen dat was nu niet het geval !  Dus de hele uitzending door ziet ze hoe mensen overal van de wereld vandaag komen om bij hun geliefden te kunnen zijn en zij zat daar maar heel zielig. Het programma was afgelopen, de aftiteling was geweest en toen zag je een beeld van Robert die in de straat liep waar die vrouw woonde. Hij keek door het raam en och, die vrouw zat daar heel zielig in d'r uppie op de bank. Robert aanbellen en ging alsnog haar geliefde bij haar afleveren. Ja, de verrassing was toen toch wel erg groot en gemeend ! En ik maar janken op de bank ...

Voor iedereen die vanavond ook kijkt : heel veel plezier ! En uiteraard iedereen hele fijne dagen toegewenst !      

3 opmerkingen:

  1. Veel kijkplezier en fijne feestdagen ook namens Dick.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook zeker kijken. Dat wordt inderdaad met tranen in de ogen op de bank. Jammer alleen dat de verrassing nu toch wel een beetje weg is. Je weet al dat het wel goed komt. Dat het op kerstavond wordt uitgezonden is natuurlijk wel speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie had dat gedacht ikke zekers niet.
    Jans en All you need is love. Heeft Ron een traantje met je meegepinkt of werd je met al je emoties alleen gelaten. Waarom denk ik nou altijd dat ik een van de weinigen ben die naar zoiets kijkt. Het is toch wel verrassend wat we op deze manier te weten komen wat we niet verwacht hadden.

    Drienie

    BeantwoordenVerwijderen