zondag 24 oktober 2010

Ding 10

Delicious : never heard of it ... Ja, het tijdschrift natuurlijk wel, maar in deze vorm niet. Het zat eerst niet mee. Thuis hebben we een heel "schone" pc. Alle overbodige ( naar nu blijkt : onbekende ) Dingen zijn er afgerost met het doel zoveel mogelijk ruimte ( = sneller opstarten ) te creëren en zo min mogelijk kans op "troep" in de pc. Met als gevolg dat ik eerst een hele avond bezig bezig geweest op de knop Links in Explorer en/of Firefox naar boven te krijgen. Niet gelukt ... Ron heeft de dag erna Explorer er af gegooid en opnieuw voor mij erop gezet. Toen was het "piece of cake", ik kon verder. Maar toen bleek dat de site Delicious eruit lag ...  Toen Ding 10 maar ff aan de kant gezet. Vandaag weer bekeken en vind het eerlijk gezegd wel een zooitje wat onder het account van 23 Dingen staat. Bij een hoop links zet ik ernstig mijn vraagtekens : wat moet dat daar ? Nieuwsgierig als ik ben, wil het verder Ontdekken en heb dus een eigen account aangemaakt. Simpelweg er maar 3 sites in gezet, gewoon om te kijken hoe het werkt en natuurlijk voor mijn coach om te kunnen laten zien dat ik ook daadwerkelijk dit bekeken/eigen gemaakt heb. Thuis werd gevraagd wat ik nu met die Linksknop in Explorer moest. Toen vroeg Ron of ik me nog zo'n zelfde soort site kon herinneren waar met name ook de bibliotheekwereld jaren geleden ( ja we worden oud ;-) ) ook zo mee bezig was. En opeens uit de krochten van onze hersenen kwam die naar boven : Dmoz ! Wie herinnert zich deze site nog meer ? Voor degenen die hem niet kennen : hij staat bij mijn account van Delicious.

Voor de bieb : zou dit wat kunnen zijn voor de Front-office ? Iedereen mag bij 1 persoon sites aanmelden, die plaatst en geeft er tags aan, zodat je wel consequent dezelfde soort tags plaatst. Viel me bijvoorbeeld op als ik als tag "23 dingen" geef, hij dat ziet als 2 afzonderlijke tags : 23 en dingen. Heb nu de tag gegeven "23dingen. Via RSS krijgt iedereen in z'n mailbox de updates.


Op naar ding 11 : besteed tijd aan je lief  

4 opmerkingen:

  1. Wat zijn we lekker bezig op zondag he? De updates rollen langs mijn ogen. Je bent al ver
    dus je kan je je lief vanavond best wat aandacht geven... Veel plezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak je van je eigen ding 11 ook een blog, nee toch?
    Je hebt me wel even aan het werk gezet als coach, ik moest natuurlijk wel even kijken wat dmoz was, zegt me eerlijk gezegd helemaal niets!
    Je gaf bij het begin van de cursus al aan dat iedereen wel zou denken van Janny die doet dat wel even, maar als ik zie hoeveel tijd ook jij ermee bezig bent blijkt maar weer dat je hier op heel veel verschillende manieren mee bezig kunt zijn.
    Heerlijk om je blog te lezen, ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, je bent al zover gekomen.. Ik wil het ook..
    Ik zag je reactie over je Delicious in sidebar van een blog zetten. Ik heb het dus ook gedaan bij Trucks en Tips, maar als ik niet aangemeld in Delicious ben, dan kan niemand dat zien... Hoe kan het voorgoed in Sidebar krijgen? Any tips?

    Ik hoor van je

    BeantwoordenVerwijderen