zaterdag 16 oktober 2010

Ding 6

Online fotoalbums zijn mij wel bekend. Zelf heb ik verschillende mappen bij Mijnalbum online staan. Nu een account gemaakt bij Flickr. Gezocht op mijn woonplaats Biddinghuizen, dorpje van nog geen 6000 inwoners levert dan bijna 9500 foto's op ... Dit komt natuurlijk omdat Lowlands en Walibi hier is. Fijn dat je dan rechts weer wat kunt uitfilteren. Ook mijn achternaam ingetikt, zelfs dan komen er nog wat foto's naar boven. Omdat ik in mijn hoofd heb om dit weblog naast 23 dingen de boel wat frivoler te maken met mijn hobby's/interesses, dus natuurlijk ook gekeken op Dalyan : ruim 12.000 foto's ! Hoe zoek ik hier een leuke uit voor mijn verhaaltje ? Toen gezocht op Dalyan en Dada. Is inderdaad erg handig, die tags ! Want zowaar vond ik een foto van Dada !

Foto gemaakt door : Ian Chilton
Dada woont in Dalyan en is inmiddels wereldberoemd. Naar mijn gevoel is hij leeftijdloos ( we komen al jaren in Dalyan ) maar elk jaar zien we hem wel meer uitdijen. Hij heeft een geestelijk beperking en het lijkt soms wel of er 10 Dada's zijn, je komt hem overal in het dorp tegen.  Dalyan ligt aan een rivier en je kunt je met een roeibootje over laten zetten door verschillende roeiers. Dit doen we ook elk jaar en het blijft een feestje als je Dada treft ! Als je aan de oever staat brul je gewoon naar de overkant en dan komt tie eraan. Terugweg gaat op dezelfde manier. Een paar jaar geleden ( ik dacht in 2006 ) stond er in het blad Reizen ( helaas niet online te vinden ) een artikel over Dalyan en wie stond daar fullcolour pagina in het midden van het blad ? Juist Dada ! Nog geen paar maanden later waren wij in Dalyan en bleek dat Dada toch behoorlijk sterallures heeft gekregen ! Uiteraard wist hij van het artikel en trots liet hij overal en aan iedereen het artikel zien waarin hij toch wel een hoofdrol speelt. Op de site 1001 in Instanbul en op You Tube kun je hem ook terugvinden. Dalyan zonder Dada kan gewoon niet !

5 opmerkingen:

  1. Hallo Janny,
    Wat ben je al ver! Dit was mijn favoriete onderdeel, het bezig zijn met foto's, zoeken, bewerken, plaatsen, heerlijk. Ik ben er heel wat avonden mee bezig geweest. Bij ding 7 ga je hier ook nog mee door, veel plezier!
    Ook wil ik je nog even laten weten dat je en prachtig blog hebt, mooie kleuren, mooie foto's op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! Ik krijg zo'n zin om Dalyan weer te bezoeken. Wat een leuke verhalen. Als de 23 dingen afgerond zijn moet je zeker doorgaan met
    je weblog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je gaat als een trein, maar dat verwondert me niks! Het is je werk en de ervaring die je hebt!
    Ziet er erg leuk uit. Toch maar een keer naar Turkije op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. [IMG]http://i56.tinypic.com/519abp.jpg[/IMG]
    ook wij hebben dada ontmoet.........je moet overigens wel vragen of je een foto mag nemen, anders gaat hij helemaal uit zn dak (heb ik gehoord ;))
    Wat is Dalyan toch prachtig
    we hebben bijna alles wat je had opgeschreven gedaan, en gezien, tot de man met de sinasappels bij Kaunos.
    het was de eerste, maar zeker niet de laatste keer dat we die kant op gaan
    nogmaals dank voor al je moeite en verhalen..........wij hebben er veel aan gehad.
    groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kzag nu pas je berichtje op mijn blog. Leuk dat je Dada hebt ontmoet ! En grappig het manneke met de sinaasappels ! Denk dat ik na onze vakantie dit blog weer wat leven laat krijgen door een nieuw verhaal over Dalyan te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen