zondag 24 oktober 2010

Mijn Ontdekkingsreis van het ouder worden


Mijn Ontdekkingsreis behelst niet alleen 23 Dingen en vakanties. De laatste tijd ontdek ik ook wat andere Dingen.  Momenteel zit ik een fase van mijn Ontdekkingsreis van het ouder worden.  Kan niet ontkennen dat het ook wat de "kop in 't zand steken" was maar ik moest er nu echt aan geloven : ik moest naar een opticien ! Gelukkig kon ik oprecht zeggen dat het niks te maken had met het niet meer goed kunnen lezen, maar had gelukkig alleen een probleem van veraf. Als je met de muis over de foto gaat, zie je hoe ik eerst zag ... Insteek was : gelijk aan de lenzen. Kzag als een berg er tegenop dat gepruts in het begin met die Dingen in- en uitdoen, maar bij de opticien was ik een voorbeeldklant : hup in 1x die Dingen in. Als een kind zo blij : Hoera, dat circus hebben we ook weer gehad en er ging opeens een wereld voor me open. Totdat de opticien me een boekje gaf ... Ik kon het niet lezen !!! Moest ik er ineens een leesbril bij ! Gefrustreerd naar buiten en bij de Hema een leesbril kopen. Stond ik voor het rek met leesbrillen en tot mijn grote schrik kon ik niet eens het labeltje lezen waar de sterkte op stond ... Om te vragen aan iemand wat er nou stond was toch al te gortig en mezelf even tot gerust gemaand te hebben en proberen goed te focussen hoopte ik dat ik de juiste bril met de juiste sterkte gekocht te hebben. Gelukkig was ik bij de opticien zo in shock dat ik op dat moment niet in staat was om een beslissing te nemen. Ik wilde daar eerst over nadenken. Moest ik nu een bril voor veraf en een leesbril erbij, multifocale lenzen, multifocale bril ??? Na rijp beraad heb ik besloten dat ik voorlopig kies voor alleen een bril voor veraf in de auto. Als ik de bril niet op heb, kan ik immers gewoon lezen. Gister dus een brilletje uitgezocht. Ik weet dat dit een tijdelijke oplossing is maar ben voorbereid op de toekomst.


Grijs als een duif wil ik echt niet zijn ...
Wat me de laatste tijd ook behoorlijk dwars zat was dat er van die afgrijselijke kleurafwijkende haren in mijn haar kwamen. Ook niet bevorderlijk voor mij gezien het bovenstaande wat mij grijze haren gaf behoorlijk dwars zat. Vroeger toen ik nog jong, snel, wild en strak in het vel zat had ik kort haar. Er ging menige pot verf in alle kleuren van de regenboog overheen. Maakte niet uit, twas lekker kort en last van uitgroei had ik dus niet. Nu met lang haar ben ik daar wel erg huiverig voor. Dus na deze Ontdekking geaccepteerd te hebben naar de drogist en om advies gevraagd. Bleek dat er een paar dagen later iemand van het merk Henna naar de drogist zou komen en deze zou mij advies kunnen geven en mij gelijk kunnen kleuren. Doorbijten maar en een afspraak gemaakt. Nogmaals doorbijten en ook een afspraak bij de kapper gemaakt om daar even "bij te punten". Bij de kapper ook nog overlegd en op een gegeven moment zaten er 3 meiden ( jong, snel, wild en strak in het vel ) mijn haar op de millimeter te keuren, mij vooral met u aanspreken, en om mij mede te delen dat er niet alleen van die rare haren bij mijn slapen zat, maar ook elders in mijn haar ... Ik heb een vermoeden dat ze doorkregen hoe ik er inmiddels aan toe was want ze vertelden mij heel aardig dat ik zulk mooi gemêleerd haar had, dat ze het zonde vonden als ik het helemaal zou verven. Alleen bij de slapen met een kam er doorheen was hun voorstel. Dat idee sprak mij erg aan, mijn wens was om alleen die rare haren kwijt te zijn, voor de rest hoefde er niets te veranderen. Thuis een potje lopen grienen.  Wederom doorbijten : ik had immers een afspraak bij de drogist, daar aangekomen was het eerste was tegen me gezegd werd dat ik zulk mooi haar had, het zou zonde zijn om het helemaal te gaan verven. Ik vond haar gelijk aardig ! Ook zij adviseerde hetzelfde als bij de kapper. Dus samen een bijpassend kleurtje uitgezocht en zij aan de slag. Testcase kwam gisteren : ik was in Oldebroek om te helpen met het opruimen voor de herinrichting, een groot aantal collega's daar en niemand had het over mijn haar, is dus niet opgevallen. Ik ben weer een btje blij !

5 opmerkingen:

  1. Een aantal jaren terug ben ik me een keer laml..
    geschrokken van ene Jans die haar blond had geverfd. Zo erg is het nu toch niet? Ik heb gisteren niets gezien, ik had mijn bril niet op. Dinsdag zal ik goed naar je haren kijken, maar dan met de bril op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke is dat je het ook niet ziet. Vrijdag de primeur gehad van de nieuwe look. Heel natuurlijk !
    Daarom zag je het zaterdag waarschijnlijk niet, Aly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha ha ha ha ha ha
    Ik heb vreselijk gelachen om deze blog! Heerlijk om te lezen.

    Ik heb zaterdag ook niets gezien: maar ja, blindere kip dan ik ben bestaat er bijna niet (zelfs met lenzen van ongeveer -10).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh Janske, gelukkig heb je nu je blog zodat je deze verdrieten van je af kunt schrijven.
    Trouwens ... ik heb ook niets "raars" opgemerkt aan je haren zaterdag. Wel gezien die ochtend hoe handig je alle computers ontkoppelde !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve jans wil je een schouder om uit huilen? Ik dacht het niet want je gaat er alleen maar charmanter van uitzien. Denk ook eens aan je garderobe want er moet wel steeds een passend brilletje bij. Ik laat me graag verrassen.
    gr collegie

    BeantwoordenVerwijderen