vrijdag 15 oktober 2010

Over sauna, zwembad, stoombad en ( luxe ) vakanties

Ons privezwembad in Baarle-Nassau
Op verzoek van Marieke ...
Wij kunnen altijd leuk praten over bovengenoemd onder- werp. Vakanties heeft onze interesses. Bij mij zie ik 2 soorten vakanties : luxe vakanties en zonvakanties. Wat versta ik onder een luxe vakantie ? Een luxe vakantie is een vakantie mag wat mij betreft gewoon ergens in Nederland zijn als het huis maar luxe is. Maar wat voor de een luxe is hoeft voor een ander nog niet luxe te zijn. Ik ga in dit geval voor de overtreffende trap : hoe luxer hoe beter. Verleden week weer in zo'n luxe huis geweest ( we hadden wel wat te vieren ! ). We waren in Baarle-Nassau, op de grens van Nederland België. Leuke omgeving, overdag op pad : Breda, Turnhout, dierentuin van Antwerpen, twas mooi weer dus leuke terrasjes en op de een of andere onverklaarbare wijze kwam onze auto regelmatig tot stilstand bij de bierwinkel van Baarle-Hertog. Want daar hadden ze de likeur 43 in de aanbieding. Deze likeur staat voor mij op een gedeelde plaats met de countreau. In een week 3 flessen gekocht, dus ik kan ff vooruit  ....
Na een dag op pad te zijn geweest wil je 's avonds ontspannen/relaxen. Dus kwamen we in ons huis met zonnebank, 6 persoons whirlpool, sauna, Turks stoombad, voetenbad, dompelbad en inpandig zwembad ... Vergis je niet : het is zwaar werken en je moet keuze's maken: Dilemma, dilemma : waar ga ik nu in ? Whirlpool, sauna, zwembad of ... ? Zo af-en-toe vinden we het heerlijk om zo een weekje weg te zijn. Mocht je belangstelling hebben kijk dan eens op de Droomfabriek. Het kost wat, maar dan heb je ook wat ...

Ons zwembad in Dalyan
Onze zonvakanties, daar stellen we weer heel andere eisen aan. Graag een simpel appartementje, zeer klein complex ( 8 is wel de max ) wel met zwembad, op loopafstand van een bakkertje en vooral rustig, klein, gezellig dorpje met zonzekerheid. We gaan het liefst naar landen waar we de moskee kunnen horen. Heerlijk dat geluid 5x per dag, heerlijk die oosterse/arabische invloeden, kleuren en geuren. Onze basis is Dalyan in Turkije en daarnaast mogen het ook andere landen zijn als bovengenoemde maar aanwezig is. Overdag lekker op pad of lekker een dag bij het zwembad of aan zee verblijven. Dat onze enige zorg is": "Bij welk leuk restaurantje gaan we vanavond eten ?    

10 opmerkingen:

  1. Hai Jans,
    Mijn zoon is er dit weekend met acht vrienden naartoe. Ze waren er helemaal vol van toen ze vanmorgen vertrokken.Kreeg net een sms dat ze het er prima naar hun zin hadden.Ook hun vinden het moeilijk om te kiezen wat ze als eerste gaan uit proberen.Ik weet dus nu dat ze een goede keus gemaakt hebben.Heb je nog tips voor een goed restaurant?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je haast bekaf moet zijn na zo'n weekje luxe: wat een denkwerk moet je verrichten om te bepalen of het nu tijd is voor dompelen of stomen.Heel onderhoudend om te lezen. En je bent echt een roeping misgelopen, nl. die van schrijver.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeiemorgen Jacoliena,
    Hadden ze dit al geboekt of kwam dit omdat ik er het met jou over hebt gehad ? Uit eten : als we in zo'n luxe huis zitten, doen we dat in principe niet. Vinden we dan zonde van de tijd, want dan liggen we liever te badderen. We hadden die dinsdag 5 oktober wel ergens willen eten ( woonden we 20 jaar samen ) maar de restaurantjes waren die dag dicht in Ulicoten ! Aangezien we al de nodige alcoholische versnaperingen binnen hadden, konden we niet meer met de auto op pad gaan. We hebben ons jubileum gevoerd met een patatje ...

    Het voelt een btje alsof ze nu in "ons" huis zitten ... Maar ze zullen er zeker van genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er geweldig uit Janny. Kan me vorstellen dat jullie optimaal genoten hebben.
    Je blog is helemaal jou, als je begrijpt wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dames,

    Dank voor jullie complimenten !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een uitje, het lezen van jouw weblog!
    Leuk dat je even bij mij hebt gekeken.
    See ya!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee ze hadden dit al gepland.
    Het is alleen jammer dat zes man van de zeven terug zijn gekomen met een gehoor gang ontsteking,ze hebben het wel vreselijk naar hun zin gehad en gaan het ook nog eens doen,dus dat word delen dat huis.Ze zijn er zuinig op hoor.
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam ook thuis met een oorontsteking ! Heb ik nog wel ff een week goed last van gehad. Toevallig dat we hetzelfde huis hadden !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om in de stoombad te stappen en te genieten van de geuren om me heen. Hier geniet ik nu nog steeds van. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om dit te zien! Lijkt me echt heerlijk om daar een dagje door te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen