maandag 25 oktober 2010

Ding 11

Bij ding 11 moest ik gelijk aan een stukje uit het cabaretprogramma "Spek" denken van Ronald Goedemondt.  Hij heeft het over Vikingen en vraagt zich af hoe je dit nu precies uitspreekt. Haalt alles erbij : Wicky de Viking ( of is het Vicky de Wiking ). Hierbij een link naar het betreffende filmpje, jammer dat het stukje niet helemaal doorloopt.

Heb in de zandbak van PBwiki gespeeld en daar wat achtergelaten. Merkte dat ik bang was dat ik per ongeluk het stukje wat er boven stond zou verwijderen. Daar een filmpje geplaatst, wat links toegevoegd en font en tekstkleur aangepast. Keurig mijn stukje tussen 2 lijnen geplaatst. Heb ook gekeken bij wat verschillende bibliotheekwiki's. Ik begrijp dat het uitgangspunt zoals zo mooi door Deventer omschreven is om informatie te verzamelen zodat deze onder de aandacht van mensen gebracht kunnen worden. Deze info kan dus door iedereen ingebracht en aangepast worden. Lijkt me wel een hele klus om dit te rubriceren. Lijkt me ook lastig om te moeten beoordelen op juistheid. Wie herinnert zich niet dat Friso en Mabel informatie op Wikipedia veranderden om bepaalde info te verdoezelen


Het filmpje bij Ding 11 op de site van 23Dingen geeft uitleg en geeft als voorbeeld hoe dit te kunnen gebruiken bij een stel mensen die een kampeervakantie organiseren. Dan lijkt  me een wiki niet de juiste tool om te gebruiken. Wat is het nut om dit openbaar te doen ? Kan dit niet beter gebeuren via Google Docs wat bij Ding 13 behandeld wordt ? Iedereen kan aanpassingen doen, maar het blijft wel lekker prive. 

1 opmerking:

  1. Ik dacht al dat je een nieuwe favoriete bestemming had, boven jouw filmpje staat er nu een van Zuid-Afrika.
    Leuk zoals je in muziek, film en tekst steeds de naam van je blog tot uitdrukking weet te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen