zondag 21 november 2010

Hoe komt Jans de winter door ?

Gezien de weersvoorspellingen wordt het aan het eind van de week kouder en hebben we zelfs kans op sneeuw ! Ja, waar blijf ik dan met dit weblog ingericht op zon, zomer, warmte en heerlijke vakantieoorden ? Moet ik opeens een andere layout gaan kiezen met winterse taferelen erbij ? Nee, dat doe ik lekker niet ! Op moment dat ik dit schrijf is het 21 november, dat betekent dat ik precies over een maand al kan zeggen : morgen hebben we de kortste dag al gehad, we gaan weer de goede kant op ! Maar tot het zover is wil ik me ook in de tussentijd kunnen vermaken en genieten. Dus hoe kom ik de winter door ? Het is natuurlijk wel weer lekker dat we met regelmaat 's avonds de houtkachel weer aan hebben, tv-tje erbij, lekker glaasje likeur erbij, das ook genieten ! Op de zonnebankkamer heb ik mij nog niet weer laten zien, dus vandaag of morgen verdwijn ik lekker weer voor een uurtje naar zolder om even bij te kleuren. Met een dromerig muziekje erbij zak ik zo weg en waan mij op zonnige stranden.

Boerenkool en hutspot heb ik alweer gemaakt,  zal ik het komend weekend een echte pan zelfgemaakte erwtensoep met Zeeuws spek maken ? Of een avondje lekker cocoonen met kaarsjes, wierook, lekkere hapjes en drankjes is ook niet verkeerd. Oh ja, we hebben ook nog een saunabon liggen, daarmee kunnen we ons ook nog eens lekker verwennen. Uiteraard hebben we ook nog de feestdagen voor de boeg. In tegenstelling tot andere jaren zal het dit jaar rustig zijn : lekker met ons 2-tjes ! Mocht ik andere jaren altijd behoefte hebben aan een gezellige drukte, veel voorbereidingen, dit jaar houden we het heerlijk rustig. Mijn zus krijgt net voor de kerst de sleutel van haar nieuwe appartement, oudste zoon van haar krijgt in dezelfde week ook de sleutel van z'n huis en aangezien we dit jaar al zoveel feesten hebben gehad hebben we besloten om het dit jaar maar eens kalmpjes aan te doen.

Dus bedacht dat we op 5 december maar eens heerlijk gaan kaasfonduen met z'n 2-tjes. Gewoon hup alles op de salontafel zetten, leuke film erbij en genieten maar. De kerst, daar zal vast wel iets van een gourmet bij zitten en de rest zie ik nog wel. En een heerlijk gevoel dat ik de laatste 2 weken van het jaar lekker vrij ben !  Misschien overdag nog eens een keer lekker op pad en 's avonds is de tv in die periode altijd een leuk tijdverdrijf. Veel cabaret, jaaroverzichten, toppop a gogo, en we gaan dan ook nog naar het theater : Percossa. En als het dan weer januari is, kunnen we weer voorzichtigjes aan denken aan zonvakanties, waar gaan we heen dit jaar ? Wat betreft deze winter : ik kom er wel doorheen !

Ps : ben altijd op zoek naar Dingen om in de kaasfondue te dippen, dus suggesties zijn welkom !

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, dat uitkijken naar 21 december omdat daarna de dagen weer gaan lengen.
    Leuk om te zien dat je zoveel reacties krijgt op je blog, terwijl de (24!) dingen er al op zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kaasfondue heerlijk! Gewoon stokbrood,champignon,broccoli en dippen maar!
    Een goede kaasfondue heeft niet zoveel bijgerechten nodig.Een fles beaujolais maakt het geheel compleet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over de kaasfondue kan ik kort zijn. Mijn man lust geen kaas. Dat is ook het enige hoor, maar wel ontzettend jammer. Ovenschotels zien er hier ook altijd vreemd uit. Half kaas/half zonder.

    BeantwoordenVerwijderen