zondag 21 november 2010

Binnenkort gaat het gebeuren, de stap is gezet ...

Binnenkort gaat het dan gebeuren, ik moet afscheid nemen ... Voor hoelang ? Geen idee ... Misschien valt het mee en ben ik zo weer terug, maar het kan ook voor langere tijd zijn. Heb voor zover ik kan maatregelen genomen, maar bij zoiets kun je eigenlijk moeilijk voorzorgsmaatregelingen treffen. Heb gelukkig wel genoeg boeken bij me, das een voordeel als je bij de bieb werkt.

De laatste 2 weken van het jaar ben ik vrij, als het dan maar niet gepland staat, dan zou ik echt niet blij zijn. Een paar maanden geleden is de stap genomen om het toch te doen, de eerste vervolgstappen zijn daarna ook gedaan en vandaag werd duidelijk dat ik niet meer terug kan. Ja ik weet het : het is een vrijwillige eigen keuze maar toch ...  Alleen vandaag werd ook al wel gelijk duidelijk dat waar al voor gevreesd werd, dat het lastiger zal gaan dan gedacht werd...

We stappen over van adsl naar glasvezel. En het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat als je wil overstappen naar een andere energieleverancier  of een andere provider dat je bij voorbaat al in de paniek schiet.... Schijnt toch nooit in 1x te kunnen lukken ? Pluspunt is dat we wel bij dezelfde provider blijven maar heb genoeg horrorverhalen gehoord/gelezen en in het verleden ook mee gemaakt dat de angst er toch goed in zit. Eerste obstakel is al gerezen : vandaag hebben "ze" de aansluiting gemaakt tot in de meterkast. Alleen zit onze aansluiting van de telefoon in een nis in de kamer. Schijnt te maken te hebben dat ons huis aan de voorkant is uitgebouwd en waar vroeger de meterkast zat. is nu de nis in keuken of zoiets ...  Dus in eerste instantie moet er dus een gat komen in die nis door de vloer ( help ! we hebben vloerverwarming ! ) en dat dan via de kruipruimte ( bij ons een blubberzooi door de klei ) een kabel geleid gaat worden van de nu meterkast naar de oude-meterkast. Is die obstakel overwonnen krijgen we het "pretpakket" aansluiten.

In al onze wijsheid hebben we besloten om behalve de glasvezel ook de telefoon gelijk mee te nemen in het abonnement. Mochten er dus problemen zijn kunnen we en niet internetten en niet via vast bellen naar de helpdesk. Tv loopt via een schotel, dus die blijft buiten schot. Tenzij 1 van jullie via 23 Dingen heeft Ontdekt dat je ook via tv kunt bellen, ga  ik er vooralsnog van uit dat dit geen optie zal zijn. Draadloos doen we eigenlijk alleen met de laptop. Al onze  documenten staan op de gewone pc en die loopt via een draadje. Is dan toch net een wat veiliger gevoel dan draadloos.

Misschien valt alles mee en verloopt het vlekkeloos, dat zal toch ook nog wel eens gebeuren ? Mocht het niet zo zijn rest mij niets anders dan met de laptop op schoot rondjes te rijden in het dorp in de hoop dat er iemand is die z'n draadloze verbinding niet goed genoeg beveiligd heeft, zodat ik daar even een paar uurtjes op mee kan surfen.
Ik hou jullie op de hoogte !  

3 opmerkingen:

  1. Ik zie het al voor me dat je door het dorp gaat rijden en bij iemand in de buurt van zijn huis uren blijt zitten. In ieder geval: héél veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoeft niet uren in je auto door te brengen hoor je mag altijd op mijn goed beveiligde net surfen we logen je zo in , lekker warm bij de kachel met koffie of thee wat jij wil. Je kan zelfs een kop snert krijgen.veel succes met alles,
    deze belofte staat.we laten je niet in de kou staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jans
    Wat weet jij de spanning op te bouwen lieve help ik dacht wat is er nu aan de hand maar naarmate ik verder las werd ik toch op een ander spoor gezet. vrije wil, eigen keus (opname?)Gelukkig gaat het maar om draden, gaten,troep, net of dat al niet genoeg is, maar er moet eerst troep zijn voordat het wat gaat worden en ik hoop dat het allemaal gaat werken. Ook bij mij ben je van harte welkom.

    liefs drienie

    BeantwoordenVerwijderen