dinsdag 9 november 2010

Ding 19

Sociale netwerken, wat moet ik en wat moet de bibliotheek ermee ? Dat was mijn eerste gedachte. Ik denk dat ik er nog steeds niks mee moet. Is echt niet mijn Ding. Als ik me ergens zou aanmelden dan zou het bij Facebook zijn. Hyves is wel op z'n retour en ik ben er ook wat tegengekomen, als ik me daar zou aanmelden dan zou ik me wel erg eenzaam voelen, zo weinig mensen zijn daar aangemeld. En ik denk dat dat nou juist niet de bedoeling van een sociaal netwerk is.  Gelukkig kan ik zeggen dat ik voor de site van Sociabel nog te jong ben ! Wel een Ontdekking dat er zoveel van zijn ! De netwerken die bij de site van 23 Dingen worden genoemd, zijn maar een fractie dan wat bij de pagina van Frankwatching wordt genoemd. 

Voor de bibliotheek zie ik uiteindelijk toch wel een mogelijkheid. Een citaat van de site van Frankwatching : "Online business directories kun je zien als de gouden gids van mensen in de business. Business communities zijn virtuele gemeenschappen waar mensen zakendoen centraal staat en het persoonlijke element slechts bijzaak is." Zou het niet zo kunnen zijn dat als meerdere bibliotheekorganisaties zich aanmelden bij een van deze netwerken je uiteindelijk hier gemak van kunt hebben door kennis/mensen te plukken van een andere organisatie ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten