zaterdag 13 november 2010

Jans Onontdekte talent ... ?

Ben ik nu blij dat ik klaar ben met 23 Dingen ? Weet ik eigenlijk niet, merk dat ik het nu al mis ... Dus de afgelopen dagen broedend rondgelopen van hoe-nu-verder. Als ik verder wil schrijven, moet het dan over één en hetzelfde onderwerp gaan ? Wat ik dan ook zal kiezen, ik zal dan al snel uitgeschreven zijn. Karin schrijft over jeugdboeken, er verschijnen wekelijks nieuwe boeken, dus dat zal altijd wel lukken. Ik heb besloten dat ik het gewoon ga proberen, schrijven over diverse onderwerpen, wat me bezig houdt, te binnen schiet en ik zie wel waar het schip strandt. Ook de vraag of ik het wel kan, het wel leuk is/blijft om te lezen, zijn er überhaupt wel mensen die het lezen leg ik voorlopig naast me neer.

Ruim 3 jaar geleden hebben we het huis gekocht waar we nu in wonen. Een huis van toch wel een behoorlijk formaat en met flink wat deuren erin. In de periode dat we bezig waren met schilderen/behangen etc. en dus nog in ons oude huis woonden heb ik een keer gedroomd dat ik door ons nieuwe huis liep en een deur Ontdekte die ik nog niet eerder had gezien. Nieuwsgierig de deur open gedaan en ik zag dat die leidde naar een soort kelder. Mijn eerste gedachte was dat ik het raar vond dat ik die deur niet eerder had gezien en dat die ruimte perfect zou zijn om een zwembad in te laten bouwen ( Een eigen zwembad hebben is een droomwens van mij ). Toen ik beneden kwam Ontdekte ik dat er al in zwembad in zat ! Het juiste formaat en precies zoals ik een zwembad hebben wil. Er zat zelfs water in, het was schoon en had de juiste temperatuur ... Toen ik wakker werd, zat die droom zo in mijn hoofd, voelde zo echt aan dat ik in staat was om direct naar het nieuwe huis te gaan om die deur in het echt te gaan Ontdekken.

Een poosje later las ik ergens dat als je droomt over een deur die je opent dat dit uitgelegd wordt als dat je nog ergens een Onontdekt talent hebt. Niet dat ik daar nu in geloof, maar de uitleg was wel zo strelend dat ik dit heb onthouden. Zou dit schrijven dan mijn Onondekte talent zijn ? We zullen zien !

4 opmerkingen:

  1. Jáááh Jans, luister maar naar je verlangen, en ik ben, mét jou, benieuwd naar waarheen dat leidt ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooi verhaal! Ik blijf je volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat talent "schrijven" heb je zeker. Ik kan alleen je blog niet zo snel bijhouden. Vandaar nu pas een berichtje. Maar ga zo door. Ik blijf je zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen