donderdag 11 november 2010

Ding 23

Wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken ?
Met stip op 1 :  het bloggen zelf.  Ding 7 & 8 vond ik ook erg leuk en heb ik eigenlijk weer herontdekt.


Wat heeft dit leerprogramma "gedaan" met jou en met de organisatie waar je werkt ?
Het heeft er voor gezorgd dat ik afgelopen weken nu niet eens doelloos op het net aan het surfen was, maar dat ik Dingen heb gedaan die ik wel eens voorbij zag komen en waarvan ik dacht "hier moet ik nog eens naar kijken", maar nooit deed. Nu werd ik gedwongen om hier mee bezig te zijn. Voor de organisatie kan ik dit nog niet zeggen, maar ik hoop dat er een aantal Dingen worden opgepakt om in de dagelijkse praktijk te gebruiken. Wat mij betreft iig Delicious voor de Frontoffice en de online kantoortoepassingen. Verder zou ik graag zien dat iedereen minimaal 1 Ding aandraagt in de organisatie waar we wat mee zouden kunnen. Zodat het niet alleen bij deze cursus blijft. Voor mezelf op het werk heb ik wel een aantal generatoren gezien die ik voor de website e.d. kan gebruiken.


Waren er Dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma ?
Tja, van verschillende mensen gehoord en gelezen dat ze het leuk vonden om mijn weblog te lezen en mij aanspoorden om te blijven schrijven. Overigens vond ik het zelf ook een Ontdekking, dat dit mij zo makkelijk afging. Daarnaast was ik verbaasd over de hoeveel diensten die toch maar mooi gratis aangeboden worden. En de online kantoortoepassingen : hoe makkelijk wil je het hebben ??

Wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren ?
Met stip op 1 : een vervolgcursus !!! 
Zet alsjeblieft nog een bericht boven Ding 23 en noem dat Ding 01 en maak daar de beginpagina van. Ik had er geen last van maar hoe krijg je mensen gefrustreerd als je hier moeite mee hebt, al weken lang bezig bent, nog maar bij Ding 4 of 5 bent en dan elke keer als je naar de site gaat, komt tie op met Ding 23 "Yes, je hebt de finish gehaald !"  Verder kan het geen kwaad om de site eens te doorzoeken op dode links. Er zijn daar toch simpele programmaatjes voor. Wat wel weer fijn was dat ik zag dat de Dingen in de loop der tijd wel aangepast zijn. Zaten toch ook weer verwijzingen bij naar vrij nieuwe sites terwijl deze cursus toch al een aantal jaren bestaat.

23 Dingen was voor mij :
Een groot feest ! Een kort maar heftig feest. Ja, ik weet dat ik het snel heb afgerond, heb natuurlijk een behoorlijke ondergrond, maar vergis je niet in de uren die ik er in heb gestoken ! Ik kan ( en dat is ook mijn makke ) als ik ergens aan begin mezelf er compleet instorten, net een terriër er op vastbijten en net zo lang doorgaan tot ik het klaar heb. Ik kan dus in het weekend ( zaterdag, zondag en maandag ) 's ochtends om 7.30 de pc aanzetten, tussendoor even eten, boodschapje doen en dan 's avonds tegen twaalf uur de pc pas weer uitzetten. En dan doordeweeks bijna elke avond nog eens. Op een gegeven moment had ik Dingen klaar, maar dorst ze gewoon niet te publiceren omdat ik dacht : wat zullen ze wel niet denken ... Later dacht ik, kan mij 't schelen, ik ga het gewoon online zette. 

Verder vond ik alles even leuk, leuk en nog eens leuk ! Maar mijn favoriete onderdeel is toch wel mijn weblog. Gewoon om daar een eigen draai aan te geven, de boel opvrolijken met verhaaltjes, afbeeldingen en hier-en-daar wat prutsen met scriptjes. Bedenk wel dat in sommige scriptjes , dus voor de cursus absoluut niet nodig, soms wel meer dan 3 uur werk zit. Verder heb ik hier vol overgave gebruik gemaakt van de 3-llen. Mocht voorheen mijn naam nergens op het web bekend zijn, laat staan dat er info van mij ergens staat, dank zij de 3-llen is dit veranderd. En tja, wat het schrijven betreft, ik zit er echt serieus aan te denken om hier mee verder te gaan ... Maar waarover ga ik schrijven ??? Tenzij ik van het MT een zak geld krijg om eerst te gaan reizen, maar anders kan ik toch niet altijd over vakanties gaan schrijven ? En het moet ook iets zijn waar ik wat mee heb. Vooralsnog kom ik er nog niet op. Dus hierbij een oproep, heeft iemand een goed idee laat het me weten !

Ps : de 3-llen staat voor : Laat Lekker Los

9 opmerkingen:

  1. 23x van harte gefeliciteerd. Geweldige eindevaluatie waar ik me helemaal in kan vinden.Ik hoop dat ik er bij ding 23 nog wat aan toe kan voegen, maar dat zal moeilijk worden. Je hebt het al zo goed verwoord. Jammer dat er een tijd van bezuinigingen aankomt.Ik had jou die reizen van harte gegund. Tip: vraag een reisorganisatie jou te sponsoren in ruil voor je vakantieverslagen. Je kunt het nl. héél goed aanprijzen, zodat je er meteen naar toe wil. Nogmaal op zijn frans: Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh-my-God! Je bent al klaar. Ik kijk even niet, knipper met mijn ogen en hoppa op ding 23. Volgens mij moet je nu afkicken. Goed gedaan, juffrouw Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Marieke,
    Heb zelfs net nog een aanvulling gezet bij Ding 17, Mobiel internet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Janny toch,

    jij laat ons wel schrikken, door in één keer je laatste vijf dingen op je blog te gooien! Heb je wel geslapen deze week? Want we hadden toch ook nog zoiets als ons Ding 24 (= de nieuwe website van de Novetheek), die komende week de lucht in gaat. Ik snap het niet, en dan ook nog zo'n heerlijk nostalgisch en romantisch Frankrijk-verhaal er bij tussen. Ga beslist door met schrijven, kan niet schelen waarover, maar het smaakt zo naar meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjemig... Ik sta (zit) ook met mijn mond vol tanden!!! Heeeeeeel goed!!! Ik kan alleen maar net als Ans zeggen: ga door met schrijven!!!
    Verder nog gefeliciteerd met de dik verdiende eindstreep!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niets aan toe te voegen, alleen was ik al een beetje voorbereid. Ik had de concepten al gezien en dus iets minder geschrokken.
    Goed verwoord, wij moeten nog verder ervaren.
    Nogmaals gefeliciteerd !!
    Ik denk dat ik elke keer een stukje ga lezen Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De finish gehaald in een recordtijd. Gefeliciteerd.
    Ga vooral door met je blog. Leuk om je verhalen te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, zoals iedereen al zegt, blijven schrijven!!
    Vakantieverhalen zijn altijd leuk.
    Gefeliciteerd met je resultaat.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jans,
    Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep.
    Je was wel supersnel. Ik heb de eindstreep ook behaald en blijf lekker doorschrijven op je blog want dat vind ik erg leuk.
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen