maandag 8 november 2010

Ding 18

Gister en vandaag bezig geweest en gepuzzeld met LibraryThing. Wat een database zit hier achter ! En prachtig hoe alles aan elkaar gekoppeld is. Een boekenkast thuis hebben we niet, zit overdag al tussen de boeken. Eigen boeken hebben we ook weinig. ( Mag ik dit wel zeggen als bibliotheekmedewerker ? ) Maar als je een echte boekenverzamelaar bent is dit natuurlijk fantastisch ! Vond het wel lastig om een keuze te maken van welke boeken ik erin zou zetten. Een paar blijven hangen, die heb ik erin gezet en ik heb via "Mijn menu" van onze catalogus gekeken welke boeken ik recentelijk heb gelezen en daar een keuze uit gemaakt. Zoals bij elk nieuw Ding is het even kijken/puzzelen hoe het programma werkt, maar als je even bezig bent lukt het wel.

Ik heb 10 titels erin gezet en toen zag ik dat je ook kunt aangeven in welk boek je nu bezig bent. Dus nog een 11e toegevoegd. Aangevuld met tags, en "Your review". Moet zeggen dat ik daarvoor klakkeloos de MOM-info heb gebruikt met daaronder iets van mezelf. Een aantal titels hadden geen boekomslag, dus die heb ik zelf overal en nergens vandaan gehaald en toegevoegd. Vreemd dat je covers wel in "Mijn bibliotheek ziet" maar niet op mijn Profielpagina.  De reviews lopen uiteen van dat ik de enige ben tot 246. De discussies van 0 tot 437.

Rechts vind je een link naar mijn boekenkast. Omdat ik bij de cursisten van de eerste groep zie dat de widget veel blijft "hangen", en omdat ik er graag een eigen draai aan wil geven, heb ik zelf wat in elkaar geknutseld. 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Jans,
    Jij gaat sneller als het licht, meid wat ga je goed.
    Wat kan ik verder zeggen, super, geweldig, hoop gauw weer met je te werken.denk aan ding 24 tijd voor je liefje. Maar goed waar hebben we het nog over je bent bijna klaar duurt het nog een week.
    groetjes en veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor het werk heb ik dus de titels voor de Nederlandse Kindejury 2010 in Librarything gezet. Kwam wel een klein probleempje tegen: je kunt gratis niet meer dan 200 titels toevoegen. Ik heb dus een tweede account aangemaakt.
    Het is een prachtig middel. Ik heb ook een account met allemaal 'wolvenboeken'. Kortom: ik vind deze site helemaal geweldig.
    Trouwens: ik zie wel mijn voorkantjes op mijn profielpagina (onder het overzicht van gebruikte tags, collections, reviews etc.).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik zie de boeken wel op mijn profielpagina, maar de boeken die geen cover hadden, die zie ik in mijn bibliotheek wel met cover en op mijn profielpagina zonder cover.

    BeantwoordenVerwijderen