vrijdag 10 december 2010

Lèlèlèlèlè : Een dag met een gouden randje

Je hebt vakanties met gouden randjes en je hebt dagen met gouden randjes. Als een dag met een gouden randje valt in een vakantie met een gouden randje dan heb je echt een superdag. In een van onze vakanties hadden we zo'n dag. Het was geen Dalyanvakantie maar we hadden een plekje gevonden in Bitez op het schiereiland Bodrum ( Turkije ). We zouden een dagje met een gulet ( boot ) op pad. Bewust gekozen voor een gulet waar maar een x aantal mensen op gingen zodat we lekker de ruimte hadden en het niet zo massaal werd. Het was echt zo'n heerlijke relaxtocht : ons lekker laten varen, grote dikke matrassen aan boord waar we heerlijk op konden zonnen en waar af-en-toe het anker uit werd gegooid zodat we vanaf de boot zo het water in konden springen. Snorkelen, zwemmen en genieten dus !  

Het was echt een mooie grote boot met zeilen en waar we contact maakten met 2 andere stellen. Het klikte gelijk en bleek dat we dezelfde soort humor hadden. Wat niet snel gebeurt maar tegen 12.00 hadden we de eerste biertjes al open gemaakt. Leuke kapitein die doorkreeg dat we er zin in hadden en die zijn uiterste best deed om ons te laten genieten. Naast ons zessen was er nog een gezin met twee pubermeiden aan boord. Twee van die meiden die net te oud zijn om mee te moeten met pa en ma op vakantie, maar die nog weer net te jong zijn om die alleen te laten gaan. Dus gedroegen ze zich zoals pubers doen : haar voor de ogen laten vallen, btje chagrijnig naar beneden kijken en vooral alles Stom vinden ! We hadden medelijden met zowel de ouders als met de meiden.

Probleem voor die meiden was dat naarmate we doorkregen dat ze alles toch maar Stom vonden wij steeds uitgelatener werden. Wat ze toch wel het meest Stom vonden was het feit dat we gingen dansen ! Hoe dorsten wij ! Dat doe je toch niet als je zo oud bent ! Hoe Stom kun je doen zeg ! Volgens mij waren ze doodsbang dat hun ouders ook mee gingen doen en dat zou pas echt he-le-maal Stom zijn. Zeer waarschijnlijk heb ik me op die leeftijd ook vast en zeker ook vaak zo gevoeld en me geneert voor m'n ouders. Maar wat is het dan toch prettig om te beseffen dat naarmate je ouder wordt, je aan steeds meer dingen lak krijgt en gewoon je eigen gang gaat zonder je af te vragen wat anderen er van denken.

Op de boot werd uiteraard Turkse muziek gedraaid en 1 nummer werd voor ons toch wel speciaal. Gelukkig hadden we gevraagd om welk nummer dit ging en toen we weer in Nederland waren hebben we na lang zoeken ( tja, ons werk hè ? ) het terug kunnen vinden. Dit speelde zich af in 2000 en nog altijd als ik dit nummer hoor word ik in 1 keer teruggeslingerd naar deze dag en komen gevoelens van puur geluk, onbezorgdheid en vrolijkheid naar boven. Ons Turks is niet zo goed dat we met dit nummer kunnen meezingen maar halverwege is de tekst niets anders dan lèlèlèlèlè en dat zingen we dan nog steeds uit volle borst mee. Voor degenen die mee willen lèlèlèlèlè'n, hieronder komt tie dan. Wel de knop van de speakers voluit draaien !

6 opmerkingen:

  1. Ik zie een leuk verhaal, en een verwijzing naar Google Maps, maar geen muziekje. Klopt dat? of kijk ik niet goed? Ik had de speakers al hard staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij bij Alie aan. Alleen een link naar Google maps. Helaas. Ik had net zin in een leuk muziekje, maar helaas. Morgenvroeg dan maar rond koffietijd?......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ff wat testjes gedaan en wat blijkt : In Explorer is tie gewoon zichtbaar. In Firefox en Google Chrome is tie niet zichtbaar. Het script met de playlist kan niet hier in het weblog geupload worden, en heb dit dus op een privewebsite gezet. Vind ik echt een beperking van het werken via een weblog.

    Chrome en Firefox pikken het dus blijkbaar niet als ik op site A wat plaats en het script daarvan staat op site B. Explorer is overal het algemeen wat "makkelijker" en pikt wat meer. Als je wilt luisteren, via Explorer is hij dus wel te luisteren. In de tussentijd ga ik op zoek naar een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ander spelertje gezocht en gevonden ! Wel minder mooi, maar als het goed is werkt het nu !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hè, dat muziek je zó terug kan brengen naar dat gelukkige gevoel van toen.
    Hoop dat je nog vele van deze gouden momenten mag beleven, samen met Ron !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is gelukt, de muziek doet het! Het verhaal over je opa was prachtig, ik zie helemaal voor me hoe hij in de tuin aan het werk was, en hoe hij met de greep zijn erf verdedigde.

    BeantwoordenVerwijderen