vrijdag 3 december 2010

Koud ! ( deel 2 )

Blij ! Helemaal blij ! Zit ik net DWDD te kijken en zit daar Jelle Brandt Corstius aan tafel. Hij vertelt dat hij zich ergert aan ons Nederlanders die klagen over de kou. In Rusland zegt tie, daar is het pas koud ! Maar het mooiste is : hij geeft uitleg wat wij Nederlanders moeten doen om minder last te hebben van de kou. Vet eten en alcohol drinken. Hij kwam met een groot stuk spek te voorschijn wat samen gegeten wordt met rauwe knoflook en wodka voor de weerstand. Het spek wil ik dan wel vervangen voor iets lekkerders. Zondag hebben we kaasfondue, maar we hebben de zaterdag ook nog. Morgenochtend moet ik werken, maar ik denk dat ik om 12.00 toch echt naar de supermarkt moet en langs de afdeling Franse kaasjes ga. Moet toch goed voor mezelf zorgen nietwaar ?

Qua alcohol zitten de likeurs countreau en de  likeur 43 bij mij op de gedeelde eerste plek, maar de countreau moet ik dan tot mij nemen omdat deze met een alcoholpercentage van 40%  toch wel iets hoger is dan de likeur 43. Jelle adviseerde toch echt om 's ochtends pas op pad te gaan na een stevig glas alcohol. Gehoorzaam als ik ben en aangezien we in de vlakke polder wonen, altijd wind, dus altijd een paar graden kouder dan op "het vaste land" moet ik dus zijn adviezen volgen.  Mocht ik dus de komende winter enigszins aangeschoten, ruikend naar de knoflook en de sterke geur van gorgonzola om me heen op de bieb komen : ik zorg gewoon goed voor mezelf !

8 opmerkingen:

  1. Wel leuk om even te kijken hoe je er aan toe bent als je zo goed voor je zelf zorgt.Zal een schone broek meenemen .... in de broek van het lachen.
    Fijn weekend en eet smakelijk zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Likeurtjes horen idd helemaal bij dit winterse weer.
    Heb mezelf donderdag na een winters fietstochtje naar Vaassen getrakteerd op een fles(je) amaretto. Heerlijk genieten bij de koffie!
    Jammer dat het weer gaat dooien bijna .....
    Heb een smakelijk en gezellig weekend, Jans!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer genoten van je blog, en inderdaad, je mag je uren gaan deklareren, als jij nog niet voldoende tijd hebt besteed aan de 23 dingen en je blog, dan heeft niemand dat!
    Prettig weekend, en geniet van het goed voor jezelf zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor dranktips kun je bij mij terecht. Het is mij met de paplepel ingegoten (ja, ja zo hoor je nog eens wat van je collega's)
    De drankjes genoemd in je bericht en in de reacties, ik lust het allemaal. Verder vind ik een echte hollandse berenburg met dit weer ook niet te versmaden. Na een wandeling in de kou adviseer ik een glas gluhwein. Fijn weekend en zorg dat je maandag weer nuchter bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze zoon had bisschopswijn meegenomen, lekker schilletje van de manderijn erin, wat honing en kruidnagel geloof ik en het smaakte heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jans.....
    Alcohol controle dinsdagochtend 8.30 uur op de brug bij Elburg.
    Rij via Kampen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal zwalkend mijn weg vinden via Kampen naar Elburg ...
    Dank voor de tip !

    BeantwoordenVerwijderen